جشنواره ملی فیلم مستند کلدَر

The Nation Documentary Film Festival Of Kaldar

جشنواره ملی فیلم مستند کلدَر

The Nation Documentary Film Festival Of Kaldar

جشنواره ملی فیلم مستند کلدَر

جشنواره با موضوعیت تاریخ تمدن
امروزه در جهان دانستن تاریخ " غرور ملی " محسوب میشود ! ما دانستن را به تاریخ بدهکاریم . ایران تنها تمدن جهان است که از آغاز تا تکوین تدریجی در طول تاریخ هیچگاه متوقف نشده اما پیشخوان این آگاهی تاریخی تهی است نه دانسته هایمان از تاریخمان مستقیما از ما استخراج شده و نه مردمان ما از این همه تاریخ دردانه آگاهند و در سوی دیگر در میان این همه جشنواره ریز و درشت که بیشترشان هیچ تفکری را نه به سینمای ملی و نه به دانش ما اضافه میکند ، خلع یک جشنواره تخصصی با موضوعیت تاریخ و تمدن به شدت احساس میشود .اما این‌جشنواره به دلیل بضاعت معدود تولیدات تاریخ تمدن و باستانشناسی در کشور ، موضوعات ذیل را نیز در بخش های اصلی و رقابتی خود گنجانیده است :
_ قوم نگاری ( اتنوفیلموگرافی )
_ محیط زیست
_ اجتماعی
جشنواره فیلم مستند کلدر
تفکر بنیان جشنواره فیلم مستند کلدر در واقع نمایاندن تاریخ سرزمین مادریِ ایران در یک سطح ملی وجهان شمول است که در ابتدا این یک مفهوم اثبات اسنادی را به ذهن متبادر میسازد ، به زعم ما در گام اول تولیدات مستند این معنا را قدرتمند تر میکند بویژه اینکه به فیلم مستند و متعاقب آن جشنواره فیلم علاوه بر نگاه پژوهشی ، به وجوه زیبایی شناسانه که ذات فیلم است تکیه دارد که جشنواره میتواند در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت یک نگاه و جریان " تالیفی " در حوزه " فیلم باستانشناسی " را بنیان نهد !

پیوندهای روزانه

 دهمین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم مستند کلدر در تاریخ ششم تیرماه ۹۹ در دفتر این جشنواره برگزار گردید. در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح گردید. همچنین با توجه به استقبال بی نظیر مدیران و مسئولین فرهنگی استان و حمایت مادی و معنوی از این رویداد فرهنگی و هنری شورای سیاستگذاری جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استان راههای اجرایی شدن این پیشنهادها را بررسی کردند.

حاضرین در جلسه : علی اکبر ولدبیگی ، فرود عوض پور، دکتر بهروز بازگیر ،سیدغلامرضا نعمت پور و مرتضی قربانی در جلسه : علی اکبر ولدبیگی ، فرود عوض پور، دکتر بهروز بازگیر ،سیدغلامرضا نعمت پور و مرتضی قربانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی